MunckForeningen

Du er her:   Hjem > Om foreningen > Vedtægter
menulink

Vedtægter

Vedtægter for MunckForeningen

Kopi af vedtægter i pdf-format

(Disse vedtægter afløser de hidtidige vedtægter fra 1999 og træder i kraft
ved deres vedtagelse den 3. november 2012)

§1    Foreningens navn og tilhørsforhold

1.1  Foreningen er en sammenslutning af efterkommere efter Frederik Vilhelm Munck og hustru Marie Ludomilie Charlotte født Fabricius.

1.2  Foreningens adresse er formandens bopæl.

§2    Betingelse for medlemskab

Som medlem af foreningen optages efterkommere af ovennævnte og deres familier.

§3    Foreningens formål

3.1  at virke for at slægtens medlemmer lærer hinanden at kende

3.2  at tilvejebringe oplysninger om slægten

3.3  at sørge for at slægtens stamtavle bliver opdateret

3.4  at arkivere manuskripter, bøger og fotomateriale på forsvarlig vis.

§4    Ordinær generalforsamling

4.1  afholdes hvert andet år. Indkaldelsen skal ske senest fire uger forinden ved skriftlig meddelelse til medlemmerne.

4.2  Stemmeberettigede ved generalforsamlingen er de personligt tilstedeværende
       medlemmer.

4.3  Dagsorden for generalforsamlingen
1.  Valg af dirigent og referent.
2.  Bestyrelsens beretning.
3.  Kassereren aflægger revideret regnskab.
4.  Fastsættelse af kontingent.
5.  Behandling af indkomne forslag.
6.  Valg af bestyrelsesmedlemmer.
7.  Valg af revisor og revisorsuppleant.
8.  Eventuelt

Ad.5: Forslag skal være formanden i hænde senest to uger før generalforsamlingen.

§5     Ekstraordinær generalforsamling

kan indkaldes af bestyrelsen og skal, hvis mindst ti medlemmer anmoder bestyrelsen herom, indkaldes senest tre måneder efter anmodningen. Indkaldelse skal ske med mindst to ugers varsel.

§6     Valg af bestyrelse

6.1    Bestyrelsen vælges på den ordinære generalforsamling.

6.2  Bestyrelsesmedlemmerne vælges for en fireårig periode,
       hvor halvdelen er på valg hvert andet år.

6.3  Bestyrelsen består af mindst fem og højst tolv medlemme.

6.4  Bestyrelsen konstituerer sig med formand, næstformand, kasserer og sekretær på første bestyrelsesmøde efter generalforsamlingen.

6.5  Der tages referat ved bestyrelsens møder.

6.6  Der vælges revisor og revisorsuppleant for en toårig periode.
 
§7    Vedtagelse af forslag

     Forslag ved generalforsamlinger vedtages ved almindeligt stemmeflertal.

§8     Økonomi og regnskab

8.1  Medlemskontingent opkræves hvert andet år.

8.2  Medlemskontingent gælder for samboende familie. Unge under uddannelse betaler halvt kontingent.

8.3  Revideret regnskab aflægges på generalforsamlingen, der afholdes    
       hvert andet år.

8.4  Regnskabsperioden følger kalenderåret for en toårig periode.

8.5. Kassereren er økonomisk hæve berettiget.

§9     Opløsning af foreningen

9.1  Opløsning af foreningen kræver to på hinanden følgende generalforsamlinger med mindst en måneds mellemrum.

9.2  Foreningens eventuelle midler anvendes til at sikre fortsat arkivfunktion.

Powered by CMSimple
Template by CMSimple modified by djurhuusweb.dk
Login