MunckForeningen

Du er her:   Velkommen
menulink

Velkommen

MunckForeningen er en sammenslutning af efterkommere efter sognepræst i Herlufsholm Frederik Vilhelm Munck (1833-1913) og hustru Marie Ludomilie Charlotte født Fabricius (1836-1914).

Ved et stævne på Møltrup for slægtens efterkommere den 27. juni 1998 blev det besluttet at stifte en forening. Dette blev formaliseret 12. juni 1999 gennem vedtagelse af vedtægter og valg af bestyrelse ved en sammenkomst i Langebæk præstegård.

Deltagerne i MunckStævnet den 27. juni 1998 på Møltrup
Dobbeltklik på billedet for at se eller gemme det i højere opløsning

Ifølge vedtægterne er det foreningens formål at virke for

• at slægtens medlemmer lærer hinanden at kende,
  • at tilvejebringe oplysninger om slægten,
  • at sørge for at slægtens stamtavle bliver opdateret, og
  • at arkivere manuskripter, bøger og fotografisk materiale på forsvarlig vis.

Foreningen har siden sin stiftelse afholdt slægtsstævner mindst hvert andet år og holdt efterkommerne orienteret gennem nyhedsbreve.
Et dokumentationsudvalg har indsamlet og publiceret slægtsdata, og der er afholdt generalforsamlinger i forbindelse med slægtsstævnerne.

Formålet med oprettelsen af denne hjemmeside har været at sikre arkiveringen af indsamlet slægtsmateriale. Samtidig har hjemmesiden til formål at give såvel efterkommere som omverdenen nem adgang til oplysninger om Vilhelm og Marie Munck og deres slægt.

Undermenu